Ostin taannoin niitä tekstitarroja ja pari jäi käyttämättä, mutta nyt löyty toiselle paikka.... isäntä kysy, että mitäkä tuo tarkottaa ja vaikka en ranskaa oo elläissää lukenu, ni tiiän, että Châteaun puutarhasta siinä puhutaa... sama kait se o mitä siinä lukkee, mutta vaikka oonki isänmaallinen ihimine ja ylypiä siitä, että oon suomalaine, ni kyllä se tuo ulukomaankieli passaa nuihi tarroihi paremmi... en tasan olis takkaani kiinnittäny tarraa, josa lukis vaikka Kotikunnaksen puutarha, vuojesta 1950 alakaen...  ei millää pahalla Kotikunnaksen puutarhaa kohtaa...

No se sitte ihimetteli (siis se isäntä), että mitäkä tekemistä sillä puutarhalla o meijä takan kansa... hoh hoijjaa, no ei kait siihe mittää tarvi vastata, kattua vaa sillä lailla naisellisesti ja nostaa hittaasti toine kulumakarva kohollee... ja tottuus o, että ei kait se ois ees hokannu sitä siinä, jos en ois näyttäny... joskus tuntuu, että sillä saattais mennä vaikka viikko, ennen ku se hoksis, että mulla ei oo pää paikallaa, mutta oon tullu siihe tuloksee, että normaalia miehe käyttäytymistä, melekeen poikkeuksetta, väittäsin! Ja aina oon kyllä ite sanonu, että jos se mua aina kuuntelis, ni sehä ois ollu piirillä pakkopaijasa jo vuosikausia.... No täsä muutama tunnelmakuva, ku nyt paistaa meillekki jo aurinko sissään, meillä ku o pohojoispuoli tästä paritalosta, ni sitä ei oo vielä näkyny valosäikeitä täälä sisällä...

Tämähä käy iltajumpasta, ku kääntelee nuita kuvia vähäse, tuli venystystä molempii suuntii, kattokaa alusta, ni tullee vielä toistua  Tuli justii tekstari, että mun leivontatarvikepaketti ois tullu postii, kehtaiskoha lähtiä hakkeen... en taija, massoja sielä vaa o, vähä hilettä ja ja ja...